W ostatnich latach przemysł spożywczy uległ dywersyfikacji i stał się coraz bardziej kreatywny, wyrafinowany i dostępny, aby sprostać nowym wymaganiom konsumentów, oferując im różne alternatywy żywieniowe. Ta dywersyfikacja przyniosła trendy, takie jak food trucki, które mogą być doskonałą alternatywą dla Ciebie, aby rozpocząć swój własny biznes spożywczy.
Co to jest food truck?
Food truck to restauracja na kółkach, w której jedzenie jest przewożone, przygotowywane i sprzedawane. Pierwsze food trucki charakteryzowały się sprzedażą fast foodów (hamburgerów, hot dogów i pizzy), ale obecnie rozszerzyły swoją ofertę o dania dla smakoszy, z różnych kuchni świata.
Jeśli chcesz otworzyć restaurację na kółkach, która różni się od reszty, weź pod uwagę te pięć zaleceń:
1. Określ, co zamierzasz sprzedawać
Należy rozważyć, jaki rodzaj żywności jest obecnie sprzedawany w okolicy oraz gdzie będzie zlokalizowany pojazd. Możesz przeprowadzić badania na temat innych food trucków, które będą Twoją konkurencją, aby zaoferować nowe i atrakcyjne opcje dla klientów. Możesz na przykład odwiedzić food trucki w Sandomierzu, aby przeanalizować ten biznes i dowiedzieć się więcej.
2. Znajdź swój idealny pojazd
Znalezienie pojazdu powinno być priorytetem w biznes planie. Na internetowych platformach sprzedaży można znaleźć pojazdy typu food truck dostosowane do wymogów higienicznych i operacyjnych tradycyjnej restauracji, na przykład z instalacją elektryczną, gazową i wodną, antypoślizgowymi podłogami i materiałami, które nie zanieczyszczają żywności, takimi jak stal nierdzewna. Najczęściej spotykane modele pojazdów dla gastronomicznego biznesu na kółkach to Volkswagen T1, vany wszystkich marek, a nawet przyczepy kempingowe w stylu vintage.
3. Wybierz swoją lokalizację
Food truck może pozostać w stałej lokalizacji, np. na parkingu centrum handlowego, lub zmieniać lokalizację, aby dotrzeć do większej liczby klientów. Weź pod uwagę pozwolenia wymagane w Twojej okolicy dla komercyjnego wykorzystania terenu.
4. Dokonaj zakupu niezbędnych rzeczy
Naczynia do gotowania, butle z gazem, sprzęt AGD, materiały eksploatacyjne i metody płatności, które będą realizowane, to niektóre z narzędzi, które trzeba zorganizować przed otwarciem food truck’a.
5. Bądź kreatywny
Jeśli wykonałeś już wszystkie powyższe kroki, skup swoje wysiłki i zasoby na personalizacji marki, tak aby była łatwa do zidentyfikowania. Zacznij od wyboru nazwy i logo, które odnoszą się do typu sprzedawanych potraw. Na przykład, możesz zamieścić oryginalną ilustrację lub zdjęcie głównego dania, aby uczynić Twój biznes bardziej atrakcyjnym wizualnie.